OT Cestina pomoc

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Duben 4 20:24:16 CEST 2011

Tratoliště je kaluž (louže). Řekl bych, že to je staročeský výraz, který v dnešním jazyce zůstal zachován vpodstatě pouze ve spojení tratoliště krve. Myslím, že z něj se pak vyvinulo druhé spojení, které se používá - tratoliště dějin (znamená něco jako smetiště dějin), což si vysvětluji jako tratoliště krve prolité v dějinách.

Ale berte mě s rezervou, žadný jazykozpytec nejsem.

Jakub Šerých