Proclivani zasilek na poste - aktualne

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Duben 1 20:26:42 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 1.4.2011 od Pavel Kutina:

> To je, myslim, jeste ta lepsi varianta. Jestli to spravne chapu, tak
> pokud budou nuceni si vyzadat doklady pro procleni, tak budou
> uctovat castku 96Kc "za zvysenou pracnost" a nasledne 180Kc za celni
> rizeni.

Je prostě potřeba zvažovat dopravce. Česká pošta není nejlevnější, i
když se tak tváří a většina lidí si to také myslí. Přece když něco
dopravuju, musím posoudit veškeré náklady, které s tím budu mít, a
také možné obstrukce a zpoždění a i dobu přepravy jako takovou.

Konkurenční přepravní služby jednoznačně přepravují daleko rychleji
než Česká pošta, zrovna tak prodlení kvůli proclení je minimální,
navíc podobné poplatky už jsou ve většině případů obsažené v ceně za
přepravu zásilky.

Například si vezmu cenu přepravy Českou poštou $30, k tomu přičtu
náklady na proclení $55 a mám celkem cenu $85, přičemž doba přepravy
bude 14 dnů plus celní zdržovačky. Pak si vezmu konkurenční přepravní
službu, kde doprava zásilky vychází na $60, žádné další náklady na
proclení, doba přepravy 3 dny plus jeden den na proclení. Volba je
jasná.

Tím netvrdím, že Česká pošta je vždy nevýhodná a konkurenční přepravní
služby jsou vždy výhodné. Například pro bezcelní zásilky může být
Česká pošta docela zajímavá. Až příště budete cokoliv přepravovat,
jednoduše to chce kalkulačku do ruky a uděláte si jasno.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601