Společnost versus firma - otázka filologická

Sudovec sudovec na seznam.cz
Čtvrtek Září 30 22:45:40 CEST 2010

Ano, firma (případně obchodní firma) je pojem právnická - viz obchodní
zákonník.

Já tomu rozumím tak, že termín "společnost" je moderní v tom, že na
firmu nepohlíží jen jako na ekonomický a právní pojem, ale v mnohem
širším kontextu, který zahrnuje firemní kulturu, historii, filozofii, ...

Současně to také určitě zní příjemněji než čiste firma (=stroj na
peníze) a evokuje to mnohem vstřícnější pocity.

Podobnou věc můžeme vidět třeba v angličtině u vývoje slova,
označujícího továrnu.

Vždy to byla "Factory", ale nyní se používá převážně "Plant". To má
evokovat hezkou rostlinku, která se rozvíjí oproti začouzené a zaprášené
(profláklé) "Factory.

Toť můj názor.

	S.