OT: software - zaujimave citanie

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Středa Září 29 22:15:49 CEST 2010

> [...]

> pomalé? :-)))

> Například jsem si oblíbil PICy. Sice tam nemám v Céčku zmiňované
> výjimky a přetěžování, dokonce je to docela holé Céčko, žádné C++ ani
> C#, žádný framework. Ale celé to frčí velmi svižně. A ten malý
> 8-bitový hajzl udělá na svůj odběr a velikost spousty práce.

> Zrovna tak ještě například používám Delphi pro Win32, ačkoliv po řadu
> let pro mnohé existuje jen .NET. Pochopitelně .NET aplikace také
> vyvíjím a to intenzivně, ale kdykoliv můžu, dám přednost Win32. Ono to
> totiž funguje rychleji a pro mně i příjemněji.

Ano, v 80. letech jsem si myslel, že kdo programuje pomalé
programy protože je líný používat direktivu ASM :-) tak stojí jako
programátor za prd. Teď raději dám 10$ navíc za výkonnější procesor
než abych ztratil třeba jen hodinu času optimalizací
kódu :-) a nad tím jestli stojím za prd nebo ne se nezamýšlím :-)

> Přicházíš, ale dá se bez ní obejít. Nebo ne?

> Petr Zahradník, počítačový expert

No jasně že se bez toho dá obejít. Kdysi jsme programoval bez toho a
teď co jsem přešel na jednočipy tak zase bez toho, v plain C, přesně
jak píšeš ty. Ale "s tím" jde práce rychleji od ruky a jako obvykle,
čím vyšší je úroveň abstrakce, tím méně se dělá chyb z nepozornosti.

Aleš Procháska