OT: software - zaujimave citanie

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Středa Září 29 21:44:11 CEST 2010

> Ale tak o tom to přece není. Jako programátor napíšu jednu aplikaci
> pomocí objektově orientovaného programování v C# pod .NET nebo v
> Delphi pod Win32, ale úplně jinou zase pomocí strukturovaného
> programování v C pro PIC.

> Jako programátor si chci sám vybrat "lopatu" přesně podle toho, jaký
> problém řeším. Ale když na to přijde, napíšu cokoliv v čemkoliv, jen
> to třeba bude neefektivní a bude to déle trvat.

Když se budeme bavit ne o prográmkách, ale o programech čili dílech na
hranici schopností daného týmu tak to nebude déle trvat, tak to bude
nerealizovatelné. Jako z té lidové moudrosti - když jsme na pustém
ostrově a chci si postavit raketoplán tak mi stačí chytrá hlava,
šikovné ruce, Machinery's Handbook a objednávkový katalog
McMaster-Carr, což je formálně pravda ale prakticky je to
nerealizovatelné.

> To je samozřejmě fajn. Na druhou stranu, typy nejsou jediným místem,
> kde se dělají chyby. Chyba se dá udělat kdekoliv a ani kompilátor
> nemusí nic odhalit. Navíc mohou být chyby v samotném kompilátoru.

To jo, jasně, zažil jsem už všechno z toho. Ale chyby v typech (mezi
něž patří i volání fce s formálně nesprávnými parametry nebo přiřazení
výsledku dělení do intu) tvoří podstatnou část náhodně se chovajících
chyb.

Aleš Procháska