co je trida presnosti?

David Belohrad david na belohrad.ch
Úterý Září 28 16:09:36 CEST 2010

Nevim, jestli dobre rozumim,

nejistota typu B je odmocnina souctu kvadratu parcialnich derivaci
_vynasobenych_ nejistotou promenne kterou derivujete:

uf = sqrt( sum_i [ diff(f(x0...xi), xi) * u_xi)^2 ] )

body b, c jsou problematicke: nejsem si jisty jestli pouze nejistota typu B
se da rozsirit.

obecne se pouziva 'rozsirena kombinovana nejistota'. je tedy potreba znat
nejistotu typu A (napr. merenim), pak

kombinovana nejistota = sqrt (uA^2 + uB^2)

pak muzete tohle vynasobit tzn. 'inclusion' faktorem, obvykle je inclusion
factor=2 (cca 68%) a rozsirena kombinovana nejistota

je pak uC = kombinovana * inclusion faktor.

Je otazkou, zdali muzete delat inkluzi pouze u typu B. Za predpokladu, ze by
typ A prevazoval, je pak inclusion faktor uplne na prd.

snad jsem neco nezmotal.
d.