Kdyz se tu jiz probiraji netradicne zapojene OZ

Sobota Září 25 00:42:17 CEST 2010

Hodnoty odporu nejsou releavantni v zapojeni jsou jine, nechtelo se mi
je dohledavat, jsou uvedeny nekde v textu a docela trva je najit,
Dany zesilovac musi byt zesilovacem rozdilovym, z logiky veci i z
popisu je jasne, ze slouzi k mereni napeti.

Autor dokumentace v knize ktera se jmenuje servisni manual a na prvni
stranse je napsanano neco jako Fluke jina kvalita prehodil vstupy OZ,
tedy rozdilovemu OZ nakreslil kladnou FB a jeste pak prehodil napeti
vedena na tyto vstupy, tedy vystup OZ je kladny pri kladnejsim napeti
na - vstupu, cemuz se mi nechtelo verit.

Jinak receno slo mi o to zda nemuze existovat rozdilovy OZ s kladnou
zpetnou vazbou.

Kdyz je rec o napeti na vstupech rozdiloveho OZ, je nejaky rozdil v
kvalite fungovani rozdiloveho OZ mezi tim zda na
+ privedu U1=-1V a na - U2=-5V  tedy pri zesileni 1x ziskam na vystupu -4V
nebo kdyz to prehodim +=U2 a - =U1, tedy vystup +4V.
Proc se ptam, v danem schematu je hned za vystupem dalsi OZ ktery jen
otaci polazitu (inventer) tak se snazim zjistit proc tam je?

Martin

>Toto by bol ten komparator s hystereziou, keby to nemalo taketo hodnoty tych odporov. S tymito hodnotami je to blbost, ponevaz hysterezia je rovna napajaciemu napatiu.

wek

To je tak, kdyz to jeden nema pred sebou,
Delic vuci z mi je v - vstupu a je na nej privedeno zapornejsi napeti U1
Zpetna vazba je v + vstupu a je na nej privedeno kladnejsi napeti U2
Kladne napeti tvori zem pro napajeni toho OZ, OZ je napajen +- 15V ,
tedy stred tohoto je priblizne roven napeti na vstupu + tedy U2 (jsou
spojeny pres odpor).
Navystupu OZ je 0 az +5V.
Jeden obrazek rekne vice nez tisic slov, nehledte na velikost odporu a
uvadena napeti, jde o schema

http://photo.uloziste.com/?fotka=819d9725aab286ae.jpg&d=b1aa841dab766b58&size=3

Matrin