Mereni proudu - co je to zac?

Milan milger na pobox.sk
Čtvrtek Září 23 09:11:59 CEST 2010

Podla mna OZ je zapojeny ako "detektor polarity napatia z transformatora s hystereziou". Cele to to asi detekuje pokles alebo narast DC.

Milan
  ----- Original Message -----
  From: Draček Fráček
  To: hw-list na list.hw.cz
  Sent: Thursday, September 23, 2010 8:51 AM
  Subject: Re: Mereni proudu - co je to zac?

  Koukal jsme se na zapojeni a neni mi jasna funkce zesilovace,
  vzdyt ani jeden z vstupu neni vstazen k zemi?
  Jak a co vlastne zesiluje?

  Martin

  ---------------------------------------- + DC
           ----                   |       |______|    |
           ----  C       ______   |                   |
             |     _____|      |__|__ |\              |
             | |  (     |______|      |+\             |
              )|  (                   |  \____________|______
  ---------------------------------------- - DC

  >Vazba je spravne, tedy kladna, ale rozhodne to neni obvod pro detekci zapnuti, jak zde jiz zaznelo, na to je v tomto obvodu vlozeno moc penez, sirokopasmovy zesilovac a i to trafo vypada moc radiometricky (draze). Zda je ze zdroje odebiran proud poznam lepe a levneji na mericich odporech.

  >Pokud máte správně namalované  + a - vstupy OZ, tak OZ má kladnou zpětnou vazbu. Myslím že by to mohl být třeba obvod pro detekci nabíjení toho kondenzátoru, tzn. zapnutí celého obvodu?

  Nahledl jsem do programovaciho manualu a asi nasel dasi voditko, v casti programovani zdroje proudu se pise, ze lze zvolit typ detektoru proudu a to ACDC a ciste DC.
  pricemz prefered je ACDC, ktery je preferovany pri mereni dynamickych deju eliminuje kapacitu vzorku a umoznuje detekci pulsu a dalsich zvlneni s frekvenci vyssi nez nekolik kHz. Tim asi autor mysli, vetsi nez je frekvence postizitelna samplovanim ADC.
  Ucel je asi odhalen, ted nastupuje matematicka analyza :-)
  V rezimu ACDC se tedy nejspise meri na odporu a pak se prepne na vystup OZ za trafem a domeri se AC slozka.
  Zesilovac sice primarne neni zakreslen jako integracni, ale nekde tam nejaky integracni clanek byt musi.
  Rekneme, ze trafo je 1:1000, stejny bude i pomer proudu mezi primarem a sekundarem. Z proudu na sec. udelame na R napeti to zesilime a pripadne zintegrujeme na
  zesilovaci a na ADC mame nejaka data. Az sem jasne, jaky je ale pomer mezi proudem primarem a zvlnenim proudu na vzorku (pripominam vazba je pouze kapacitni, proud pres trafo neprochazi?

  Pavel