Mereni proudu - co je to zac?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Úterý Září 21 09:53:20 CEST 2010

2010/9/21 Pavel Dolnsky <p.dolnsky na atlas.cz>:
> jde o presny zdroj proudu max. 100mA, proud se meri pomoci AD629 a dalsich
> OZ na dvou ruznych odporech (podle rozzahu 100uA , 100mA). A pak tam je
> prave ono trafo, C , OZ na sekundaru a jeho vystup  konci ve stejnem ADC
> jako vystup z mereni proudu na rezistorech. Vse ma jedno napajeni. Max.
> rychlost ADC je cca 60kHz. K pristroji se pripoji mereny vzorek, do nej se
> pusti proud a zacne 100ms slot v kterem se meri proud a vysledkem je matice
> 4096 bodu defakto popisujici ten proudovy puls.
> Otazkou je, co tedy  z vystupu OZ za trafem.

Poznamka, ze OZ ma zavedenu kladnu spatnu vazbu je dolezita. Vystup
teda moze byt len v kladnej, alebo zapornej saturacii. Stav sa zmeni
zmenou napatia medzi DC+ a -. Nemoze sa tymto celym obvodom sledovat
pripojenie/odpojenie meraneho vzorku? Po pripojeni vznikne na meracich
odporoch prudu ubytok, t.j. napatie na vedeni poklesne (analogicky pri
odpojeni). To by ale predpokladalo, ze snimaci C+trafo su z pohladu
snimacieho odpora zapojene na strane vzorku.

Ak by boli v skutocnosti prehodene vstupy OZ, t.j. spatna vazba by
bola zaporna a zapojenie OZ by fungovalo ako zosilnovac, chyba mi tam
nejaka referencna napatova uroven (typicky zem, alebo stred napajania)

miro