Mereni proudu - co je to zac?

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Úterý Září 21 02:22:11 CEST 2010

Pravda, myslel jsem to tak, ze se pod tou schematickou znackou bude skryvat soucastka , ktere se rika proudovy transformator, v neposledni rade, ne kazdemu transformatoru se rika proudovy :-)

DC proud tak uplne irelevantni neni o ten v danem zapojeni jde. Z toho co jsme zatim rozkreslil a pochopil z blokoveho schematka,
jde o presny zdroj proudu max. 100mA, proud se meri pomoci AD629 a dalsich OZ na dvou ruznych odporech (podle rozzahu 100uA , 100mA). A pak tam je prave ono trafo, C , OZ na sekundaru a jeho vystup  konci ve stejnem ADC jako vystup z mereni proudu na rezistorech. Vse ma jedno napajeni. Max. rychlost ADC je cca 60kHz. K pristroji se pripoji mereny vzorek, do nej se pusti proud a zacne 100ms slot v kterem se meri proud a vysledkem je matice 4096 bodu defakto popisujici ten proudovy puls.
Otazkou je, co tedy  z vystupu OZ za trafem. Ze by se tim kvantifikovalo zvlneni proudu, je to vubec realne merit takto zvlneni na zdroji z ktereho leze treba 1mA, tedy zvlneni bude v radu uA? Nebo se na tom trafu nejak integruje proud toho pulsu? Pulsu muze byt i vice nebo zadny a muze jit vice mene o DC odber.
BW je sirokopasnovy zesilovac, lze z toho na neco usuzovat?

Pavel

> On to nejspise proudovy transformator bude,

 No, ono kazdy transformator je prudovy transformator... ;-)

> otazkou je proc je tak jak je, a proc tam vubec je.

Ako som pisal, bez dalsich podrobnosti tazko povedat. Mozeme len opisat jeho funkciu ale ucel mozeme len hadat.

> Pokud je v serii s vinutim trafa C neprochazi jim DC slozka a vinuti muze byt mezi +-, logicky jim tedy muze prolezt jen AC slozka, zde pripada v uvahu jen nejake zvlneni ci pulsy, DC proud je v radu max. stovek mA.

DC prud je tu irelevantny.

> Vse je na stejnem potencialu a napeti max 8V, tedy neni duvod pouzivat transformator z duvodu izolace ci velkeho proudu.

Je to pohodlny sposob posunutia referencnej urovne ("zeme" operaku).

wek