Měnič pro nabíjení kondenzátoru proudem tlf linky

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Září 16 19:47:20 CEST 2010

Zdravím,
  to je právě to, co na tom obdivuji. Jak jsem psal, tento Telkor mi visí
na zdi a právě jsem mu měřil klidový proud, zapíná si a vypíná cca 2mA zhruba
1:1 každých cca 10 sekund. A z toho se uživí. (Možná to závisí na software,
já v něm mám nyní velmi atypický soft odněkud z Maďarska a ten se chová
úúúúplně jinak než náš český - a to už v poslední době máme jen jednu verzi,
kdysi býval v Brně úplně jiný soft než třeba v Praze).
  Ta 8032 v něm jela na pomalých hodinách, takže si moc nebrala, všechny 74
byly (jsou :-) ) buď LS nebo HC.
  Ty GoldCapy v něm byly dimenzované na běžné použití. Pokud máte někde tento
Telkor na ulici, zkuste na něj toto: Vyvěste, stiskněte na klávesnici * a #
dohromady, trvale držte a zavěste. Zhruba do 30 sekund pusťte a zopakujte
celý proces (pokud to neuděláte, systém zdetekuje zaseklé klávesy a bude to
reportovat na PMS). Nu a po pár minutách uvidíte, že displej už není tak
kontrastní, ba přímo začne poblikávat, a pak se objeví (dle verze ROM) buďto
blikající kostičky v prvním a druhém řádku, nebo "černá ruka" v levé a pravé
polovině displeje. To indikuje pád do ROM, kdy probíhá selftest, checksumming
RAM a zpětný skok do RAM (kde je normální program), který začíná rutinou
dobití těch GoldCapů (v dolním řádku displeje se oběvují znaky -, + a * podle
stavu nabití a nabíjí se tak dlouho plným smyčkovým proudem, dokud není
tuším 5x za sebou plný stav (*). Pak se jde zase na běžný callprocessing.

  To, do čeho chci dodělat tento způsob napájení, je tzv. "Telkor Desktop" -
interiérová verze toho pouličního, ale společný design se nezapře. Levnější
produkt, běží to z ROM, ne z RAM, chybí komunikace s PMS (tedy i modem), ale
zato má v konfiguračním režimu možnost zadat vlastní tarifní tabulky, tabulky
mincí, zakázaných směrů, směrů zdarma atd. (což pochopitelně v pouliční verzi
není možné, protože se to downloaduje z PMS). Nadto má vlastnický režim a
některá další vylepšení. Telkor evidentně pro některé trhy i tento přístroj
umí napájet z linky, ale ty, co se dovážely k nám, to nemají. Tomuhle
drobečkovi se ve volném čase věnuji už pár měsíců, mám kompletní zdrojáky
(IDA RULEZZZ), naučil jsem jeho validátor papat nové mince včetně Eura, změnil
základní tarifní analýzu na soudobou, rozšířil konfigurovatelná pásma ze 3 na
15, přidal svátky a špičku/mimošpičku, prostě je to dost vymazlený firmware
a myslím si, že celý ten aparát je i na dnešní dobu docela šperk, kromě té
kastle na baterky, ta to docela hyzdí :-). Proto ji chci dát pryč. V bedně
bude dost místa (po kastli na baterky) i na malou VoIP bránu Linksys s PoE
napájením, tak to tam chci dát a udělat z toho VoIP telefonní automat. Pro
zajímavost - viděli jste tento artikl někdy někde? Já ne :-). A mám jich asi
5, takže bych jich pár třeba někde rád instaloval (recepce hotelů apod.) a
zkusil, zda třeba by to něco přineslo... Žena dělá průvodkyni turistů a říkala
mi, že každou chvíli se jí někdo ptá, kde se dá volat levně mezinárodně...
Takže by mi udělala i reklamu :-).

Zdraví Pavel.