Re: Nabíjení NiFe aku

aze azehw na volny.cz
Úterý Září 7 09:45:05 CEST 2010

Napadá mne tohle:
H2O2 + K2CO3 = H2O + CO2 + 2K2O
a vzniklý K2O hned reaguje s vodou a ohřívá se to
K2O + H2O = 2KOH + H2
Tak to zkusím, napřed naleju čistý KOH bez LiOH, změřím a pak zkusím peroxid
a uvidíme změnu.
Natření vrchní části článků kolem vývodů vazelínou je logické, ty izolační
vývodky jistě mají svod, ale proč i boky a dno? A že tam toho je...
AZE

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, September 06, 2010 10:19 PM
Subject: Re: Nabíjení NiFe aku

Plechové NiCd články mají nádobu z ocelového niklovaného plechu. Sice by to
korodovat nemělo, ale když článek bude sáknout a izolační podložky na
vývodech se pokryjou vrstvou soli, nejspíš může svodový proud i ten
niklovaný plech sežrat. Pokrytí vrstvou vazelíny proti tomu dost pomůže.
O tom peroxidu jsem taky slyšel zázraky, ale neviděl jsem že by to někde v
profi provozu používali. Našel jsem na to i přihlášku vynálezu.
http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/271/271768.pdf
Pro obnovu kapacity je potřeba zbavit se karbonizace. Louh chytá ze vzduchu
CO2 a vykrystalizované uhličitany jsou někdy dost blbě rozpustné. Někdy se
to vyplachuje vodou (destilkou), prý lepší louhem. Třeba tomu peroxid
pomůže? Pokud je z elektrod vypadaná aktivní hmota a tvoří na dně kal, který
zvětšuje svod, je ho potřeba z článku vypláchnout. Problém je, že kal se
napatlá na elektrody.
Anděl