OT: piatok - Mysteriózní rádio už 30 let vysílá záhadný signál a teď i tajnou šifru

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Září 5 17:29:53 CEST 2010

Zdravím,
  1) Protože to je velitelská vojenská stanice. Takové se výzkumem většinou
     nezabývají.
  2) Protože jich je více - do stejné rodiny patří ještě "Squeaky Wheel" a
     "Beeper" a všechny se chovají stejně - neběží-li žádná relace, kanál je
     obsazen periodicky opakovaným signálem, který je ovšem u každé ze stanic
     jiný, nejspíše aby nedošlo k záměně.
  3) Žádný výzkum nebude probíhat cca 30 let bez jediné přestávky, snad kromě
     pravidelné odstávky na údržbu vysílače tuším mezi 6. a 7. hodinou ráno.
  4) Protože Buzzer měl ještě jednu funkci - hodinovou synchronizaci - vždy
     minutu před "celou" se změnil přerušovaný tón na trvalý, mírně frekvenčně
     modulovaný. Vojenské užití je jasné. Výzkumné užití - pochybuji.
  5) Pokud tam byly hlasové relace, vždy byly šifrovány způsobem zcela typickým
     pro vojenskou nebo speciální sféru. Výzkumná stanice (civilní) by byla
     povinna komunikovat v otevřené řeči.
  Každopádně momentálně je vhodné hovořit o tomto fenoménu v čase minulém.
Familiérní bučení je od 1. září pryč, ikdyž nosná je dosud vysílána. Mnoho
posluchačů (včetně mne) zachytilo audiorelace - počítání 1 - 10 v ruštině a
úryvky z Čajkovského Labutího jezera. A od včerejška zabírá USB pásmo jakýsi
signál mající charakter trvalého šumu, ale může to být hustá datová informace,
což nedokáže nikdo "zvenku" zatím posoudit. Na LSB se zase objevuje podivná
frekvence, která se zdá vycházet buď ze stejného místa, jako je UVB-76, nebo
přímo z jeho antény. Takže nyní lze spekulovat, zda:
  1) Jde jen o rozsáhlou přestavbu systému a vše se po čase vrátí do starých
kolejí
  2) Jde o modernizaci a místo bučení bude nadále vysílán už jen pseudo-šum
  3) Časy UVB-76 jsou nenávratně pryč a to, co tam nyní je, může být dobře
maskovaná pirátská aktivita, případně nové využití téže frekvence něčím úplně
jiným.
Více zde: http://uvb-76.blogspot.com. Jsou tam i feedy na poslouchání a okénko
se "spektrálním vodopádem".

Zdraví Pavel.