Jaka je funkce takto zapojeneho OZ a o jake vlastnosti u nejde?

Milan milger na pobox.sk
Čtvrtek Září 2 13:51:39 CEST 2010

To zapojenie akukolvek DC zlozku zosilni s "nekonecnym" zosilnenim
,"otvorena" sp. vazba. Netusim co bol zdroj 1kHz, ale urcite to malo ist cez
kapacitnu vazbu pritiahnutu R na zem, pricom R<<R3.
Inak su to len hry s ofsetmi a nesymetriami.
Ten R3 riesi prave tu nesymetriu, co sa prejavi DC posunom na vystupe a bude
to hodne zavisle od pouziteho OZ.

Zaujimave by bolo vediet co je na vystupe v pripade ze vstup R3 je uzemneny?

Milan
----- Original Message -----
From: "Draček Fráček" <dracek.fracek na gmail.com>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, September 02, 2010 1:27 PM
Subject: Re: Jaka je funkce takto zapojeneho OZ a o jake vlastnosti u nejde?

Tak mi to nedalo, v supliku jsem nasel precizni FET zesilovac s
proudem 40pA a zapojil jsem si to,
pokud na + vstup privedu sinus 1kHz amplituda 10mV tak z toho leze
sinus s Vp-p  cca 290mV posunute DC na 9.8V,
pokud jsem R2 zmenil z 5 na 50k tak se Vp-p zvedne na cca 370mV.
Pokud zvednu R3 z 10k na 100k tak se zmeni DC slozka a signal je
posunut na cca 7.1V coz dela zmenu o 2.7V pro pomeru R3/R1
10. Proud pres R3 je cca 40pA , ubytek na R3 4uA. Jak to funguje
netusim, ale vliv R3 neni zanedbatelny.

Martin.

>Myslim si ze R3 riesi max. nejaku prudovu nesymetriu vstupov OZ a pokial je
>OZ "super FET", jeho vyznam bude ozaj zanedbatelny.
Pokial by bol OZ typu "s prudovou spatnou vazbou" a nie klasicky s "nap. sp.
v.", tam uz by ten vplyv R3 mohol byt markantnejsi, ale teoriu nepoznam.
Aj tato teoria plati iba dovtedy, pokial ju niekto nevyvrati inym
tvrdenim...

Co to je a v com to je ak to nie je tajne?

Milan