RE: OT "patek" fyzika - volny pad - rychlost - help :-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 28 00:32:12 CEST 2010

Předpokládám, že Vaše rozměry nejsou zanedbatelné vůči 0,8 m, takže experimentální výsledky mohou být velmi matoucí:-)

Pro ověření správnosti výpočtu doporučuji vzít nějaký malý předmět, nejlépe kovovou kuličku, či alespoň matičku, pustit tak, aby padala podél pravítka a natočit kamerou, nebo foťákem se známou snímkovou frekvencí.

Průběhy nelineárních věcí (což je i dráha při zrychleném pohybu) vypadají zcela běžně na první pohled úplně jinak, než odpovídá skutečnosti. Koho by třeba napadlo, že když pustí skleněnou kuličku z 1 m na 1mm silný koberec, zastaví se záporným zrychlením nejméně 1000 G :-) přesto je to naprosto logické a celkem snadno prokazatelné.

PH