Al plech na celni panel ?

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Úterý Říjen 26 13:00:40 CEST 2010

Obrábí se velice dobře na všechny způsoby, není moc měkký aby se to
mazalo ani moc tvrdý aby to šlo těžce.

Stříhání bez následného ofrézování hrany bych nedoporučoval. Nůžky
totiž plech na střižné hraně zkroutí. To je lepší řezat nebo ještě
lépe pálit laserem - "laserářů" je v poslední době docela dost a není
to nijak drahé.

Ohýbání duralu zrovna není nic super. Na to se hodí jiné slitiny,
které se ale zase špatně obrábí... Když tak můžete zkusit fintu
starých zámečníků: na budoucí ohyb nakreslit mýdlem čáru, ohřát
plamenem až mýdlo zčerná, nechat na vzduchu vychladnout a ihned
ohýbat. Panely z duralu prostě mají být rovné, šroubované na kostru
:-)

Ales Prochaska

> Dekuji. A jde ten superdural normalne obrabet s beznyma nastrojema
> jak jste psal? (rezezat pilkou na zelezo nebo mensi veci lupenkovou
> pilkou - rucnima nuzkama bych to asi spis zohybal nez neco vystrihl,
> vrtat beznyma vrtakama, pilovat, za studena ohybat do praveho uhlu
> aniz by se to lamalo atd.) Ohybacku nemam a pakove nuzky take ne,
> takze si to budu muset asi nechat nekde narezat (nastrihat) na mensi
> pruhy, doma narezat platkem pilky na zelezo, zarovnat pilnikem, a
> pak ohybat s nejakym pripravkem ve sveraku...

> Michal Grunt

>>> Totéž. Dobrý na ohýbání, obrábět se bude blbě. Tím myslím i vrtání.