"Lihobenz?n" E85

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Říjen 26 10:44:22 CEST 2010

Moderní auta nežerou zas o tolik míň, aby se vyplatilo do něj investovat a
udržovat (nové a stále vyráběné náhradní díly pro dvoutakty jsou za zlomek
ceny dílů pro současná auta, mají jich míň, nekazí se tolik a není potřeba
tolik údržby). Jedovatého ropáka nechci a u benzínu ta spotřeba je kupodivu
zhruba stejná (cca 10% ve prospěch moderního auta).

Co se týče jízdy, tak si zrovna nemyslím, že jsem brzdou provozu. Pravda,
dnešní nadupaná silná auta jedou do 12st kopce 90, což naložený barkas takto
rychle nezvládne, ale tyhle kopce zas nejsou furt a všude. Avii a linkový
autobus s přehledem trumfnu i v těch kopečkách.

A "pomalá jizda"? Když mám průměr na dlouhé cestě (dědiny, hory, doly) přes
50km/h, tak si říkám, že to byla dobrá cesta. Stačí ale plazit se chvíli za
kombajnem, udělat čůrací nebo občerstvovací přestávku a na tu 50ku můžu hned
zapomenout.

----- Původní zpráva -----
Od: "Michal Gregor" <a2x1nptda8 na email.cz>

A není lepší koupit nějaké auto co tak nežere? (Aut na výběr je v bazarech
dost do popelnic po luxusní vozy...)
Nebo předělat na plyn.
Mě se líbí jak u nás lidí šetří na špatném místě - třeba si koupí levnou
Avii za super kačky a pak denně ucpávájí D1čku, nebo chodí na záchod po tmě,
nebo dokonce kupují nové š1203!  Nedávno se mi jeden chlubil že najel s
š1203 400 tisíc km, jak je to levné auto. Jenom na benzínu zbytečně projel
500-600 tisíc kč, když si to porovnám s dnešními dodávkami(stojí stejně) +
ztráta mzdy za pomalou jízdu.