OS pro nejaky ten ARM S3C6410 s dotykovym LCD ?

jevem jevem na email.cz
Sobota Říjen 23 09:38:37 CEST 2010

Taky by se mi líbilo se o tom něco dozvědět, zatím jsem se dostal k tomu, že
jsem vzal Ubuntu a do toho dohrál Qtopii, ale to je vše. Dál se mi nedaří.
Jirka

----- Original Message -----
From: "Draček Fráček" <dracek.fracek na gmail.com>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 23, 2010 8:44 AM
Subject: OS pro nejaky ten ARM S3C6410 s dotykovym LCD ?

Jak vubec prelozim treba Apache web server pro tento procesor?
Mozna hloupy dotaz, ale nejak nevim jak treba na PC s Windows prelozit
tento sw tak, aby bezel na ARM?

Obecne ani nemam tucha jak treba vytvorit vlastni distribuci linuxu
pro takovou desku.Neni nekde najake howto?

Apropo jaka je vlast¨ne spotreba desky s timto procesorem a kolik zere
treba 7" LCD?

Dekuji

Martin

> Dal me zajima, co je to ucos (vim ze nejaky RT) ale nema normalni
> makefile a vubec vypada divne...
> Tak jestli se v tom nekdo hrabal, mohl by udelat jednoduchy souhrn pro
> nakopnuti ;-)

uC/OS je "len" hole jadro, ktore zabezpecuje spravu taskov. Je to
preemptivny multitasking, teda vzdy bezi task, ktory ma najvyssiu
prioritu (pokial necaka na nejaky vonkajsi podnet). To ze je to RTOS
znamena, ze je mozne definovat, za aky cas od vyskytu udalosti bude
naozaj spracovana (obsluzenie prerusenia + cas potrebny na prepnutie
tasku). Zastavit task aby cakal na nejaku udalost sa da roznymi
sposobmi: semafory, mailboxy, msg fronty, flagy, casovace... O RTOS bol
myslim nejaky vseobecny clanok kedysi aj na hw.cz

Takze rozhodne to nie je ako win alebo linux, ktory zvykne mat v sebe
vsetko - suborovy system, ethernet, display... Tu treba vsetko ostatne
pridat, ale dnes uz asi vacsina dodavatelov mcu ma k dispozicii TCP
stack, FAT-ku pripadne aj nejaky GUI pre LCD, teda aspon microchip ano
:-)  Vyhodou je ze, na miesto obvykle dlheho bootovania "aplikacia" bezi
po zapnuti za par desiatok ms. Nevyhody zrejme popisovat netreba...