Ochlazovani vodice?

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 21 15:19:17 CEST 2010

To mate dobre ja znam hned nekolik vyzarovacich konstant :-)
S prvnime dvema prisel Max Karel Ermest Ludwig Planck ve sve vyzarovaci rovnici pro intenzitu zareni absolutne cerneho telesa.
tam jsou
c1 = 2Pi x h x c^2 = 3.7418E-16 [Wm2]
c2 = h x c x k-1 = 1.4388E-02 [mK]

pak ktomu soudruh Planck pridal jeste zrcadlovy vyzarovaci zakon a tam zavedl c3 a c4, ale o tech tomu jiz nevim vubec nic.

V kazdem pripade panove, kteri delali teorii "chlazeni" si to predelali pro obecna necerna telesa a napriklad plocha chladice se da spocitat

S= (c1 x 7.6E2 x c2) / (K2 - c1 x 1.734)

se konstanty hledaji pro dany matros v tabulkach, priklad c2 pro hlinik plocha horizontlane je 0.43
K2 je teplny odpro na prechodu dane teleso dane okoli.

V kazdem pripade, jsem cosi odvodil a napriklad pro tepelnou ztratu 0.4W/10mm mi vysla teplota 100C pri teplote vzduchu 25C.
Zahral jsme si na bedu a trochu jsem prozhavil drat a nameril jsem povrchovou teplotu 97C s tim, ze tu mam mirne chladneji nez 25C.
Timto na to dlabu, jdu to sepsat, stejne to nebude nikdo prepocitavat :-)

Pavel

Co je to "vyzarovaci konstanta" ? Ja znam emisivitu, ta ale nezalezi na poloze nebo tvaru povrchu, pouze

na materialu a opracovani. Nicmene prenos tepla zarenim je jen jednim z 3 zpusobu prenosu.