Re: Zákaz žárovek

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Neděle Říjen 17 20:14:37 CEST 2010

>Jsem zase notalgicky zamacknul slzu v oku ....

Ja mám bohužiaľ s ovíjanými spojmi negatívnu skúsenosť. Zrejme to nie je
technológia vhodná na všetko. Mali sme zariadenie , kde boli všetky
spoje ovíjané. Obsahovalo niekoľko tisíc TTL obvodov, na ktorých bola
každá nožička pripojená ovíjaním. Bola to skriňa asi 2 m vysoká , kde v
hornej časti zboku bola disketová mechanika na veľké (10 palcové ?)
diskety. Vždy pri vložení a uzamknutí diskety skriňa nepatrne , asi na
5mm zapružila a  skrížila sa. Následkom toho sa asi po roku začali
ovíjané spoje uvolňovať a my sme stále častejšie kmitali a opravovali
uvolnené spoje. Zvažovali sme aj možnosť všetky spoje preletovať pájkou.
Bohužiaľ, povrch spojov sa veľmi zle spájkoval, takže nakoniec sme
zariadenie museli vyradiť. P.B.