OT: Volani pres Internet.

LINHART Jiří jirilinhart na post.cz
Čtvrtek Říjen 14 11:19:59 CEST 2010

Již delsi dobu pouzivam k plne spokojenosti. Ceny konkretne u
http://www.802.cz/cenik-volani/ jsou mnohem lepsi nez nekde jinde, navic
volani mezi dvema jakymakoliv VoIp cisly stejneho operatora jsou zadarmo.
Staci kdekoliv jenom pripojeni na internet a bud VoIp telefon nebo modem a
připojit k internetu nebo na PC met spustenej program pro volani. Kdyz bude
zajem jsem ochoten dat podrobnejsi informace na soukromy e-mail.

JL

PS: Pozor při přeneseni čísla většina operátorů VoIp nedokáže zajistit, že
příchozí a nebo odchozí volání do vlastní sítě je zdarma.

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 14, 2010 10:51 AM
Subject: Re: OT: Volani pres Internet.

2010/10/14 Martin Hanek <martin.hanek na centrum.cz>:
> Dobry den,
>
> jake mate zkusenosti a nazory na volani pres Internet? Rekneme ze bych to
> pouzil jako nahradu pevne linky pro malou firmu/urad. Jde mi o
> spolehlivost
> volani a moznost pouziti puvodniho telefonniho cisla (to by se urcite
> nemelo
> menit).

Mám to doma, na občasný volání to je plně dostačující, spolehlivost je
daná spolehlivostí připojení k internetu, dřív jsem to měl pomocí
routeru/VOIP brány, která měla vyhražený pásmo pro to telefonování,
dneska už je to jen brána a je napojená na ADSL router, nejsou s tím
problémy i když mám jen 3000/256 kbps. Akorát jsem kdysi musel změnit
operátora, protože to blblo a oni tvrdili, že problém samozřejmě není
u nich.

S tou přenositelností čísla se rovnou zeptejte svého současného
operátora, u mobilů to jde, ale u pevných linek, resp. pevná --> VOIP,
fakt nevím.

> Pripojeni k Internetu je nyni ADSL, casem bude mozna WiFi. ADSL ma nyni
> pevnou IP adresu, u te WiFi asi neni, ale nevim jestli je vubec potreba. A
> jakeho operatora? Dekuji za nazory.

Toho wifi bych se bál, hlavně proto, že je to dost širokej pojem.
Jestli to bude mít slušnou rychlost a nebude se to v éteru prát o
signál resp. jestli to nebude mít velký packetloss, tak proč ne. Ale
drát je drát a obvykle je lepší než bezdrát (samozřejmě jsou vyjímky,
například moje kauza s UPC, kterou jsem vyřešil až výpovědí smlouvy,
protože podle nich je normální, aby 10M linka běhala s velkými
problémy pod 0,5Mbit.)

Pevná adresa není potřeba, pokud vím.

Měl jsem problém jen se starším ADSL routerem (Asus AAM6310EV), nešlo
se mi dovolat, zatímco já jsem se ven dovolal, nepřišel jsem na to, co
se kde musí nastavit, tak jsem to vyřešil jiným routerem (novějším,
nějaký Microcom, taky jsem měl D-link, oba umí ADSL2+).

Pavel Kadečka.