OT: Volani pres Internet.

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Říjen 14 10:47:35 CEST 2010

> Dobry den,
>
> jake mate zkusenosti a nazory na volani pres Internet? Rekneme ze bych to
> pouzil jako nahradu pevne linky pro malou firmu/urad. Jde mi o spolehlivost
> volani a moznost pouziti puvodniho telefonniho cisla (to by se urcite
> nemelo menit).
> Pripojeni k Internetu je nyni ADSL, casem bude mozna WiFi. ADSL ma nyni
> pevnou IP adresu, u te WiFi asi neni, ale nevim jestli je vubec potreba. A
> jakeho operatora? Dekuji za nazory.

Zdravim,
  muj nazor, znacne genericky:
  - Pri dobre IP konektivite bez potizi pouzitelne.
  - U vetsiny narodnich operatoru bez potizi s narodnim cislem vcetne portace.
  - Vetsina VoIP operatoru nizsi a stredni tridy nevyzaduje pevnou IP adresu.
  - WiFi muze pri vetsim zatizeni AP pusobit problemy s latenci - vypadky,
    koktani. Pevna konektivita je pro VoIP rozhodne vhodnejsi.
  Konkretniho operatora nedoporucim, protoze s nimi nemam moc zkusenosti, sam
terminuji VoIP jinym zpusobem.

S pozdravem Pavel Troller