nabijecka alkalickych baterii

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Říjen 5 14:40:56 CEST 2010

Zdravím,
  mnojo... Nějak jsem se zacyklil a omylem to pronásobil 2x :-). Sorry.
Ale ono u těchto článků se nejedná o klasické plnohodnotné "nabíjení", ale
do jisté míry o "regeneraci" elektrod, takže z článku lze pak možná dostat
i o něco více energie, než by odpovídalo jen dodaným ampérhodinám. Ona ta
chemie těchto článků není úplně přímočará, že ze stavu hmoty A (např.
kov/oxid) vznikne stav B (např. hydroxid/hydroxid), ale při vybíjení vzniká
řada mezistavů a různých sloučenin, z nichž některé se ještě dají reverzovat
na původní stav a jiné už se nedají atd. Takže opravdu nejde jen tak vzít
to číslo a říct, že se do té baterky už nic nevejde :-).
  Zdraví Pavel.