IP telefon na routeru WR741ND

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Říjen 3 14:35:39 CEST 2010

Zdravím,
  bohužel je fakt, že v profesionální telco sféře se bez faxu prostě
neobejdete. Každý obecní úřad = několik faxů. Soud = desítky faxů.
Nemocnice = desítky faxů. Podnik zahraničního obchodu (velikosti Chemapolu
nebo Omnipolu) = stále stovky faxů. Jeden velký nejmenovaný strojírenský
podnik v Plzni (údaj z tohoto pátku) = 118 faxů.
  Takže: Protože poskytovatelé telekomunikačních SLUŽEB jsou od toho, aby
sloužili zákazníkovi, prostě musí tuto službu nabízet, dokud ji zákazníci
budou požadovat; To, že to někdo nechápe, věc bohužel kupředu neposune,
spíše naopak. Například v Asterisku je faxování takřka kompletní S VÝJIMKOU
gatewaye, tj. např. v SIPu přijímat T.38 a na SS7 odesílat jako analogový
fax. A toto je JEDINÁ brzda, která nám brání vyhodit Cisco brány SIP/PRI
a místo nich dát Asterisk SIP/SS7. Jsou všestranně lepší. Levnější.
Spolehlivější. Pružnější. SS7 signalizace by přinesla oproti PRI řadu
výhod. Ale nemůžeme to udělat, protože to NEFAXUJE. Sh*t.
  Tolik jen bezmocný povzdech. Takže teď něco konstruktivního: Existuje
balík (knihovna) spandsp, který faxování T.38 nabízi a např. Asterisk jej
právě dokáže využít, ovšem pouze pro odesílání nebo přijímání faxu
(tj. aplikaxe RxFax/TxFax, případně jejich ekvivalenty v jiných verzích
Asterisku. Když se Asterisk očeše, vejde se do ledasčeho (viz OpenWRT).
Věřím, že tudy by to šlo. Jednoduchou gateway Fax/Mail s Asteriskem provozuji,
ale na "velkém" stroji, ne v krabičce. To, že to neumí PjSIP, znamená, že bude
potřeba v případě nutnosti použít jiný systém... Ale jde to.
  S pozdravem Pavel