OT: software - zaujimave citanie

Milan B. milan na bastl.sk
Sobota Říjen 2 19:57:14 CEST 2010

Ono je otazka, co znamena "funkcny". Je to prilis vagny a prilis
subjektivny pojem.

Existuju desiatky free produktov (nielen pre __ixy, mnohe z nich su
portovane aj na Windows (alebo naopak)), otazka je ci pokryvaju potreby
uzivatela.Skutocne nie pre kazdy komercny program existuje alternativa.

Ina vec - a to je castejsi problem - je ochota prejst na nieco ine. Ta
obvykle chyba. A tak pocuvame argumenty "nema to vsetky funkcie ako
autocad", pripadne "na ctrl-alt-shift-doubleclick to nezoomuje,  tak ako
program xyz".

Ja sam som dlho pouzival CorelDraw a dlho trvalo kym som presiel na
InkScape, ktory bohate pokryva moje potreby. Problem bol tiez v tom, ze
som bol prilis lenivy ucit sa nieco nove (resp. skoro rovnake). Par veci
mi na nom vadilo - az kym som neprekonal lenivost a nezmenil nejake
nastavenia (bola to hrozna drina, mozno aj 10 minut tomu bolo treba
venovat). Ale nikdy ma nenapadlo tvrdit, ze je InkScape nefunkcny a
jedine v CorelDraw sa da nakreslit stitok na panel  pripadne obal na DVD.

Ono je to taky syndrom dnesnej doby - kazdy skor hlada vyhovorky, ako
riesenia.

Toz tak.

-m-