OT: software - zaujimave citanie

Karel Minarčík karel.minarcik na seznam.cz
Sobota Říjen 2 18:44:52 CEST 2010

Pro kazdou entitu je lepsi neco jineho. Ale existuje nekolik skupin entit, ktere maji podobne
chovani a muzeme je nekam zaradit. Treba programatori, hraci, technici, vykecavaci, BFU.
Kdyz vemu dva takove krajni pripady, tak treba:

Hraci - u tech je jasne ze ten windows potrebuji, i kdyz asi mnoho se da rozjet nejen pres emulaci
pod __nixem. Ale nepopiram ze ty windows jsou v soucasnosti pro ne lepsi volba.

Ale proc BFU pouzivaji MS produkty (win, office) mi neni jasne.... S kazdym novym PC si musi koupit
OEM licenci a dalsi sw. Pritom pouzivaji jen FF OOF TB Skype ICQ a nejaky free player.
Vse jim pobezi bez problemu pod __nixem a nemusi si kupovat nove windows hned jak jim shori MB po zaruce.
Moje matka duchodkyne, ktera klikne na jakykoliv odkaz bez problemu uziva Mandrivu, za posledni rok jsem
v podstate u ni nemel zadny servisni zasah (pokud nepocitam schovanou nastrojovou listu v Kopete).
PC je dabelsky rychly a vse co potrebuje tam ma, vcetne webkamery. Porizovaci cena sw 0Kc, coz pro
duchodce je naprosto prijemna castka.

Tedy je na Vas, aby jste se zaradil do nejake skupiny a sam si rekl zda je pro Vas lepsi Win ci
__nix (Linux, MacOS, unix,...) a hlavne se nenechal odradit predsudky typu ze v linuxu si vse musim
doprogramovat a zadny hw tam nejede.
KM

bylo:
>No a to ja sa celkom rad pohadam, hned ako mi niekto vysvetli, co je to "lepsi"... ;-)
>wek

>/>  Ajaj, tolik emoci ... vzdyt jsme se jeste ani nezacali hadat o tom
/>/>  jestli je lepsi linux nebo windows :-)
/