OT: software - zaujimave citanie

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Říjen 2 12:53:31 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 2.10.2010 od Karel Minarčík:

> Konkretne znam cloveka, ktery v nadnarodni firme se snazi v exelu
> pomoci maker udelat databazi zaznamu z vyroby, aby nejen sobe
> ulehcil psani reportu pro sefy. Tvorba reportu ze 2 dnu se mu
> smrskla na 2hodiny. Kdyby mel k dispozici nejaky plnohodnotny
> programovaci jazyk bylo by to pro nej o dost snadnejsi. Jenomze
> prece nejaky cech nebude vylepsovat chod dokonale fabriky kterou
> navrhli renomovani zapadni inzenyri, proc by mu ten freepascal
> povolili, ze?

A proč bych zrovna já měl mít nějaké další zbytečné smetí na disku jen
proto, že si jeden člověk v nadnárodní firmě chce proti vůli vedení
dělat programy? To je trochu dost uhozené, ne?

> Takze takovy standardne obsazeny programovaci jazyk by v tech MS
> dost produktech pomohl.

Všichni dobře víme, jak je to s Windows Media Playerem ve Windows.
Všichni dobře víme, jak dopadl Internet Explorer jako součást
operačního systému. Jistě, že by mohlo být v operačním systému kdeco,
mohl bys tam mít nejen programovací jazyk od Microsoftu, ale také od
dalších 28 firem, které si myslí, že by se mohl někomu hodit, a mohl
by sis vybírat stejně jako internetový prohlížeč. On by ti pak ten
správce sítě vybral, co je pro tebe nejlepší...

> Ja mam sice admin prava na svem sluzebnim PC i NB kde jsou XP, ale
> bez povoleni si taky nemuzu kde co nainstalovat. A i BIOS je zamkly,
> takze live __ux nenabootuji.

Ale to přece není můj problém, ani problém dalších uživatelů. To bys
také mohl argumentovat tím, že spousta úředníků by ráda hrála hry. A
protože Solitaire jim už leze krkem, měly být součástí operačního
systému nějaké další super hry. A gigabajty hambatých obrázků a videí
by měly být také součástí instalace. Samozřejmě s každou aktualizací
by se měly automaticky stahovat nové a nové...

> A z tohoto duvodu jsem ani nikdy nemel sluzebni NB doma,

A co na to vedení nebo správce sítě? Řekl jsi jim to? Mrzí je to nějak
moc, že s tebou notebook nechodí domů? :-)

> jakakoliv omezeni nesnasim, doma mam vlastni PC a NB a Win na nem
> neni a nebude, zadna OEM licence od MS me sikanovat nebude

:-)

> Podotykam ze dneska kdejaka __xova distribuce ma standardne obsazen
> prekladac C/C++ a taktez Python.

Protože kdejakou __xovou distribuci si musíš doprogramovat sám, nebo
aspoň sem tam překompilovat. Tam je to už z principu nutnost. Navíc
cílová skupina je zcela jiná.

Například já nemám ani jednoho jediného zákazníka, který by chtěl
programovat, a zároveň by si nebyl schopný nainstalovat programovací
nástroj. Přitom mezi mé zákazníky patří stovky běžných uživatelů,
kteří nic neprogramují, ani programovat nechtějí, a zároveň stovky
vývojářů, kteří naopak programují, ať již pro zábavu, nebo se
programováním živí.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601