Integrace pulsnich deju?

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Sobota Říjen 2 11:37:10 CEST 2010

> Jinak receno zda staci pouzit nejaky integrator s OZ a resetem C nebo se
> musi pouzit neco jineho, ci na to jsou nejake spesl obvody atd.

Ja budu za blbce - muzu si to dovolit ....

Jestli chcete zpracovavat signal charakteru "ojedinely jehlovy puls na 100
MHz na jinak ploche napetove krivce" pak :

- Abyste takovy signal videl na osciloskopu (aspon trochu realne ) je treba
aby osciloskop mel sirku pasma aspon 5x-10x vasich 100 MHz

- pokud chcete takovy signal zesilovat operacnim zesilovacem pak je treba
mit na pameti ze potrebujete sirku pasma OZ = Nejvyssi harmonicka * zesileni

- proto bych si dovolil navrhnou LOW tech reseni - Signal prohnat
impedancnim menicem aby byl na nizke impedanci (klidne jen emitorovym
sledovacem z 1 VF tranzistoru, dual gate mosfetu atd)

- Integrovat RC clankem (SMD beznidukcni odpor a foliovy kondenzator vse
mechanicky i z hlediska delky cesticek na DPS co nejmensi)

-  Casova konstanta RC clanku by mela byt alespon 4x perioda vzorkovani -
coz vnasi do mereni zpozdeni - merite exponencialni klouzavy prumer za mnoho
period zpet

 - pokud to vadi pak je treba doplnit reset integratoru zkratovanim kondiku
tranzistorem na zem, ktere zase prinese problem s ustalenim integratoru (ale
to si nevyberete)

Takhle bych to delal ja ve svem kuchynskem laboratoriu, samozrejme nemuzu
vyloucit, ze nejaka americka firma ala Raytheon AKA Texas instruments  -
treba - ma na to ( za par 1000$ ) svab hotovy uz leta.

Zdravi Petr Kubac