udrziavacia nabijacka na autobaterie

Rollfree rollfree na volny.cz
Pondělí Listopad 29 22:54:33 CET 2010

Pouzivam to k velke spokojenosti.
Ale ne do zapalovacove zasuvky, protoze pak bych musel mit
pootevrene dvere nebo okno. Tak jsem si udelel ten stabilizator
na malem tistaku, dal ho do smrstovacky a pripojil primo na baterku.
Pod okraj kapoty jsem vytahl samici napajeciho jacku 2.1 mm
a do neho po zajeti do garaze zastrcim konektor od stareho
12V zdroje do zasuvky, co mi zbyl od nejakeho modemu
(nemusim pritom otevirat kapotu).

Urcite to ale chce stabilizator nekde kolem 13.8V a diodu proti
vybijeni. Proud omezi primo ten mekky zdroj. Tyhle krabicky davaji
naprazdno kolem 16-18V. Funguje to pekne.
Kdyz jsem tam ten stabilizator nedal, tak i pri tom malem proudu
to vytahlo napeti na baterce prilis vysoko a plynovalo to, coz bych
u velke baterky a maleho zdroje ani moc necekal.

Omezovat proud zde drive navrzenym odporem nemusite, omezi
se sam pote, co napeti na baterce vyleze na napeti zdroje.

Ja to ale pouzivam kvuli tomu, ze mi baterku vybiji alarm. Myslim,
ze samotne nastartovani se jizdou kolem 2 km vykompenzuje.
Ale je fakt, ze mam neuveritelne dobre startujici auto, chyta za jakekoli
teploty na prvni otoceni starterem (Toyota, diesel). I kdyz je proud
pri startovani velky, tak tam tece cca 1 sekundu, a to zas tak velky
naboj z te baterky neubude. U toho dieselu mozna vic vezme tech
cca 3-5 sekund zhaveni.

rollfree