Doporučení koaxiálního kabelu

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Pondělí Listopad 29 20:59:54 CET 2010

Jedna vec jsou papirove parametry a druha realita a predevsim vyvoj v case. Osobne jsem to pojal tak, kdyz je to pro me a ma to mit solidni zivotnost, nechce to zadny hlinik. Osobne pouzival Belden 125-Cu 7mm, je zhruba o 1db/100m lepsi nez CB113N, ale predevsim vyrobce garantuje parametry 15let a konektory budou mit take mensi ztraty. Bohuzel je drazsi.

Pavel

>Zdravím

řeším výběr koaxiálního kabelu od satelitu. Kabel bude vedený v husím
krku, který je uložen v zemi. Spolu s koaxíálním kabelem vede v husím
krku vodič cyky 5x2.5 a vodič sykfy pro zabezpečovačku. Satelit bude
umístěn na zahradním domku. Oba konce krku končí v suchém místě defakto
ve vnitřku domu i domku. Krk je ve vnitřku suchý. Jaký koaxiální kabel
byste doporučili? Délka vedení od satelitu do rozvodné krabice v domě je
cca 35m. Celkem budu tahat 4 až 6 koaxiálních kabelů, takže svoji velkou
roli hraje i cena.  Kolega v konferenci: Honza Kuba mi i radil, abych
nezapomenul konce koaxiálu uzemnit, abych nebyl překvapen indukcí napětí
např od blízkého blesku.

Zatím mám vybrán kabel CB113N, který je svou cenou 11Kč s DPH asi
nejlevnější. Má trojité stínění, útlum na 2GHz/100m 29.5dB.

Děkuju předem za rady.

Honza J.