PIC 24,32 nebo ARM?

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Neděle Listopad 28 18:58:54 CET 2010

A co x51? Jak je na tom v dnesni dobe? Prece jen pic(AVR??) za par kc ma v
sobe 128KB FLASH, 8KB ram. spoustu citacu, uartu, ad, oscilatory atd,  Tedy
veci o kterych se nam mohlo na x51 mohlo jen zdat. (Nebo pracne doplnovat v
HW a SW.)

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "j s" <jarin.hw na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, November 28, 2010 5:17 PM
Subject: Re: PIC 24,32 nebo ARM?

2010/11/28 Draček Fráček <dracek.fracek na gmail.com>:
> Tak jsem nainstalovam MPLab a zkusil prvni krucky s PIC. Prvni
> poznatek, Visual Studio ani uVision to neni, to je bez debat.

Mate to, co ste si zaplatili.

> Zkusil jsem pro PIC24F04KA200 prelozit velmi primitivni programek, tedy
>
> unsigned int x;
> while (1)
> {
> x++;
> }
>
> pokud to prelozim v C51 pro 89C4051 bude programek mit 25byte, kdyz ho
> prelozim v C30 ma 1008byte?
> V cem je poroblem, respektive co tam prekladac narve?

Skuste si zapnut optimalizacie, o par byte sa to zmensi ;-)
U mna to ma 987bajtov, ale to je vedlajsie. Je treba si uvedomit, ze
linker pocita do obsadenej programovej pamate aj miesto pre interrupt
vektory, PIC24 ma miesto pre 128 vektorov. Tabulka vektorov (IVT) je
tu dvakrat - jedenkrat hlavna, drhykrat alternativna. Teda programova
pamat 0x0000 - 0x0200 je zabrana IVT.
Tych zvysnych niekolko desiatok instrukcii je inicializacia stroja,
ktory je podstatne zlozitejsi ako 89C4051 a tym padom aj rozsiahlejsi.
Ono zas na druhu stranu, ako budete pisat program, programova pamat sa
bude zaplnat pomalsie ako na ten 89C4051-tke.

Takze poznatok cislo dva: treba si kupit nieco s vacsou programovou
pamatou. Cena nebude nijak zavratna. Ten model s mensou programovou
pamatou si nechajte v sufliku.

> Rekneme,ze pridame PORTB =x; umi simulator zobrzit stav jednotlivych
> vystupu portuB, respektive umi tuto informaci zobrazit v cease (neco
> jako zaznam z log. analyzatoru) ?

Skuste toto:
Help -> Topics -> MPLAB SIM -> Getting started with MPLAB SIM -> Using
the simulator logic analyser
Osobne som to este v zivote nepouzil.
A vobec, je dobre citat helpy a manualy. Clovek sa tam castokrat
dozvie zaujimave veci.

J.S.