LCD monitor, ne-nativni rozliseni?

Pavel Dolnsky p.dolnsky na atlas.cz
Neděle Listopad 28 12:16:36 CET 2010

Dovolim si nesouhlasit, monitor mam a realita je asi takova, monitor je z vyroby nastaven pro video tedy prumernou odchylkou v presnosti podani barev dE200 je kolem 3.5,
kalibraci optickou sondou se jde dostat na dE2000=0.4, tedy vice nez 8.5x lepsi. Pokud budeme porovnavat barevny Gamut tak monitor umi skoro cely AdobeRGB, neco malo mu chybi v zelene, ale pri srovnani s EIZO, ani oni nemohou v 8bitech nabidnout nic lepsiho. Samozrejme , pokud pujdeme po 10bitovych a vice bitovych monitorech, jsme jinde, ale predevsim cenove a misty i radove.

Pavel

>Mam tenhle model monitoru a musim smutne konstatovat, ze na fotky to
neni :-(  Mam stale problem s dynamikou berev, nedari se nastavit na
testovacim obrazci cela paleta. Bud to "prepaluje" , nebo nekresli ve
stinech. Mozna mam nejaky vadny kousek, ale nemam s kym porovnat.
Predchozi model S-PVA panelu ktery mam
( 215TW )  s tim nema vubec problem. ( tam je zase velky "imput-lag -
coz mi nevadi )  Tak jsem z toho trochu rozpacity a na fotky holt stale
pouzivam stary 215TW, nebo lepe SONY CRT  :-(
Pokud to nekdo mysli vazne s fotografii , tak snad  nejaky model od EIZA.
JaKub