ICSP u PIC - HVP a LVP mod

j s jarin.hw na gmail.com
Sobota Listopad 27 16:53:51 CET 2010

2010/11/27 HW CNCnet.info <hwnews na cncnet.info>:
> doted jsem pouzival programator Presto od Asixu pouze na programovani pomoci
> HVP.
> Ted jsem si ale vybral PICy, ktere maji povoleno Vpp maximalne 9V a Presto
> jestli jsem pochopil spravne umi jen 13V.

Neviem ake napatia dokaze generovat Presto.
Ale mate v zasade tri moznosti, ako pokracovat:
1, kupite si nejaky iny programator. Napriklad PicKit3 od Microchipu,
ten spolupracuje rovno s MPLAB-om, dokaze robit aj debuggovanie v
aplikacii a samozrejme jeho tvorcovia boli natolko prezieravi, ze si
dokaze vygenerovat Vpp ake treba. A ma aj ine features, napriklad
programmer-to-go. Paradna vec, programovanie bez pocitaca.
2, urobite si obmedzovaci obvod na Vpp. Ja by som to skusil tak, ze by
som medzi MCLR pin programatora a MCLR pin PICka vrazil odpor cca
1kOhm, medzi MCLR PICka a GND zenerku cca 8,2V, alebo este lepsie -
namiesto zenerky - LM431 s odpormi zratanymi na cca 8,5V. Taketo nieco
by malo fungovat - prud do MCLR pinu je pomerne maly a pouziva sa len
ako indikacia pre PIC, aby vliezlo do programovacieho rezimu, pin je
jednosmerny (iba vstup), takze by nemalo nic branit tomu, aby to
fungovalo.
3, Pouzijete LVP.

> Jestli tomu rozumim tak abych mohl oboji pouzivat tak musim zacit
> programovat metodou LVP (tedy obsadit na MCU jeste dalsi pin). :-(

Ako som pisal hore, nemusite, ale mozete.

> Chapu tedy dobre, ze pri LVP se pouziva jen napeti 5V (neni tedy treba
> chranit zapojeni pred prunikem Vpp) a ze LVP maji povoleno cipy z vyroby. A
> LVP lze zmenit jen pomoci programovanim metodou HVP. Pochopil jsme to
> spravne?

Spravne. U PICiek sa prakticky neda dosiahnut stav, ze by ste si
nastavili konfiguraky do polohy, kde PICkom uz nepohnete. Takze cez
LVP sa neda zakazat LVP. Defaultne je LVP zapnute z tovarne.
HVP funguje vzdy, bez ohladu na stav konfiguraku LVP a mozete nim
zmenit stav LVP.
Treba si len davat pozor na pin PGM - ak je LVP aktivne, tak PGM s
resetom riadi vstup do programovacieho rezimu/ normalny beh, ale to
asi viete.

> Mimochodem pouzivate nekdo PIC16F1827? Jsou nejake vaznejsi problemy?
> Potrebuji jen UART a AD (IO snad budou fungovat vzdycky). Planuju je pouzit
> do tech slave jednotek na RS485.

16F1827 nepouzivam. Je to pomerne novy MCU a pri takych si treba davat
pozor na errata. Pozeral som sa na tento koknretne a posledna revizia
kremiku vyzera pomerne dobre, ale ako poznam nasich prikupnikov,
dostanete asi nieco stare. Ja som takto kupil v TME 2 roky stare
PIC-ka, v starej revizii, s nechutnym errata listom.
Inak celkom mile PICko v malom puzdre je aj PIC18F14K22 alebo 13K22.
Je to pomerne lacny typ, je k nemu aj poriadny C kompilator (ak
programujete v asm, tak ma normalnejsi programtorsky model), je to uz
zabehanejsi obvod a celkovo, nemozem nan povedat krive slovo. Pouzil
som ho vo viacerych projektoch.

Takze, co sa tyka programatora, radil by som prvu moznost. Ono Presto
je sice klasika, ale su novsie, lepsie a rychlejsie programatory,
ktore sa prisposobia tomu, co potrebuju nove obvody, nie naopak.
Jedneho dna sa s nim aj tak rozlucite. V krajnom pripade skuste ten
obmedzovac, nemam to oskusane, ale malo by to fungovat. LVP je podla
mna uz fakt nudzovka, zvlast pri PICku s 18-timi nohami.
A ak by vam nevhovovalo to PIC16F1827, tak skuste to 18F14K22, ma o
dve nohy viac

J.S.