PIC 24,32 nebo ARM?

Ing. Peter Adamec max13 na atlas.sk
Sobota Listopad 27 15:24:37 CET 2010

k pic24/dspic/pic32
dovolim si pousmiat sa nad zaporom ze pic vyraba len microchip
v reale je myslim microchip jediny kto nemal vyraznejsie problemy s
dodavkou mcu pocas krizy
dlhodoba podpora obvodov je u nich samozrejmostou, v podstate stale
drzia obvody ktore vyrabali v roku 1995 a su bezne dostupne
da sa povedat ze microchip povazujem za produktovo najstabilnejsieho
dodavatela MCU aky na trhu je

z rady 16 a 18 by som asi s microchipom dnes tiez nezacinal, je to 8 bit
a v podstate dnes uz modernym mcu konkurovat nemozu
rada dspic je celkom sikovna na pracu a v podstate sa programuje "lahko"
nepochopil som ale ze ste nenasiel ziadne vyvojove dosky, napriklad je k
dispozicii original pic32 starter kit DM320001 cena do 30e s dph
nevie to vela ale zas za tu cenu...

# Free MPLAB IDE v8.x or higher
# Free MPLAB C32 C Compiler that compiles upto 64 KB of code with full
optimization, time limits
# Example source code for projects and all peripherals
# Integrated programmer - all you need is the included USB Cable
# Program and verify a full 512k image in under 9 seconds
# Integrated debugger - all you need is the included USB cable
# Full source based debugging in MPLAB IDE
# PIC32 running at 72 MHz with 512K Flash, 32K RAM, 4 ch. DMA
# USB powered board
# 3 user switches and 3 LEDs
# Expansion connector enables addition of Microchip expansion boards
<http://www.rlx.sk/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=2615&dDocName=en535444> or
create your own
# Majority of MCU signals are present on the connector [Hirose:
FX10A-120P/12-SV1(71)

k ARM
nepochybne popularna architektura hlavne smerom na vychod
problem je ze je kusok drahsia pri porovnatelnych vlastnostiach ako
PIC32 ale zas rodina STM32 je tak siroka ze je problem si tam nieco
nevybrat.
vykon porovnat neviem
programovadlo s Keilom existuje klon Ulink2/ Ulink Me dostupne na ebay
cena nijak zavratna
debug je zabudovany v keile spolupracuje s ulinkom
arm nepovazujte dalej za nejaky standard
to ze to ma mcu ine jadro vas vo vyssom programovacom jazyku zaujimat
nemusi, co vas ale zaujima je obsluha periferii a tie ma kazdy vyrobca ine
poznatky z stm32 na arm11 isto nepouzijete pominiem ze to ma MMU a
dalsie vychytavky je to ine jadro
stm32 je plne MCU  ale 32 bit, dokonca nejaky hybridny harward tusim
dostupnost stm32 je dobra vo farneli
maju vselico

takze zaver... vyberte si co chcete comu najdete pre vas vyhodnu
podporu, ono je to prast jak uhod
vyhoda pic32 je pomer cena/(ram-flash)
vyhoda stm32 je siroka ponuka rodiny

PA