OT:Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Čtvrtek Listopad 25 10:27:20 CET 2010

Čo sa týka veľkosti ôs,moja skúsenosť je taká, že čím je teplejšia jar a
leto, tým sú väčšie a ich uštipnutie a jeho následky sú bolestivejšie.
Samozrejme iba do určitej miery. Neskúsený človek môže za "veľkú osu"
považovať i sršňa ale jeho vzhľad a bzučanie je zlovestnejšie. S
Biolitom mám zlé skúsenosti. Kedysi dávno,v 60-tych rokoch nám ho v
podniku kúpili v spreji, proti muchám. Krásne to fungovalo, stačilo
sprejnúť smerom k muche a spadla mŕtva, či už sedela na stene, alebo
letela. Po nejakej dobe som si ho kúpil domov ale vyzeralo to,ako keby
to bol úplne iný výrobok. Muchy síce omámil ale po pol hodine sa
prebrali akoby sa nič nestalo. Mám dojem,že v pôvodnom spreji bolo
podstatne viac účinnej látky a potom jej koncentráciu z nejakých dôvodov
zmenšili. Buď sa stal nejaký prúser, alebo to chceli vyrábať lacnejšie,
alebo miesto drahšej zahraničnej aktívnej zložky použili nejaký tuzemský
"zlepšovák". Nedávno som si kúpil do elektrického odpudzovača komárov
( čo sa zastrčí do steny a vloží sa do neho hranatá tableta) náplň
značky Biolit ale čakalo ma sklamanie. Predtým som používal iné značky a
fungovali bez problémov. Na Biolit komáre kašľali a lietali veselo
ďalej.  P.B.