Re: OT:Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 25 01:41:07 CET 2010

Ano, za každým podivným "hygienickým" doporučením obvykle nalezneme nějakou zájmovou osobu/skupinu, která na tom vydělá. Úplně nejvíc při celosvětovém zákazu.

Mléko piji a ještě raději jím koncentrované (sušené rozředěné na kaši, ve které stojí lžíce).  Ale nejraději jsem měl smetanu, co se kdysi prodávala v lahvích s víčkem z takového silného alobalu. Jen když to opravdu přeženu, např. po celé krabici snědené na lačno, tedy ekvivalentu 3,5 litru, se dostaví zdravotní potíže.

BTW vřele doporučuji Longborgova Skeptického ekologa. Tam se například lze dozvědět, jak se obvykle stanovují bezpečné koncentrace nebezpečných látek. Zkráceně asi takto: Pokud se libovolným množstvím (i kdyby ta koncentrace vedla k natolik hnusné chuti, že to žádný živočich dobrovolně nepozře) podaří u pokusných zvířat vyvolat zdravotní potíže (nejlépe rakovinu), použije se následující sofistikovaná metoda: Buď se zjištěná škodlivá koncentrace vydělí 3 až devítimístnou "bulharskou konstantou" a toto se prohlásí za bezpečné, nebo se za bezpečnou prohlásí koncentrace, která je na hranici detekovatelnosti soudobými prostředky.

BTW2 při posuzování možnosti zákazu se zásadně nebere v úvahu, čím bude iluzorní bezpečnost vykoupena. Dokonalým příkladem budiž DDT. Je to jedna ze 2 látek (druhá je očkovací látka proti neštovicím), které v historii lidstva zachránily nejvíce lidských životů (Když popráškujete okolní bažiny, "zázračně" zmizí malárie). Jeho celosvětový zákaz znamená obrovské ztráty na životech a také obrovské zisky výrobců antimalarik a ekologických insekticidů.

Pokud náhodou doma ještě nějaké máte, doporučuji nadále uchovávat, neb ekologické insekticidy jsou šetrné nejen k přírodě, ale také ke štěnicím a ty už si toho všimly a začínají zvolna zamořovat města v USA. Nejblíže jsou prý zatím jen v některých Pařížských hotelích, ale asi se jich taky dočkáme. Až k tomu dojde, bude šťasten každý, kdo spí v posteli, jejíž nohy a spodní strana je pomazaná DDT.

PH