Re[4]: Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

Dawid Ferenczy ferenczy na volny.cz
Úterý Listopad 23 17:01:23 CET 2010

Puvodni   zprava  "Re:  Re[2]:  Jak  skladovat  máslo  (to  opravdové,
vzpomínáte?)"  od "Pavel Troller (hw-list na list.hw.cz)" z 23. listopadu
2010, 13:47:51,
msgid:20101123124751.GA2135 na tangens.sinus.cz (2893 bajtu):

PT> 4)  Ten  tvaroh  se buďto osladil a snědl, nebo se udělala rozhuda
PT> apod.,  nebo se právě dal na talíř, mírně osolil (aby příliš mnoho
PT> soli  nebránilo  biologické  fermentaci), okmínoval a dal pod sklo
PT> (byl  na  to  takový zvon, právě jako na syrečky) a dal za okno na
PT> sluníčko.  5)  Za  pár dní (závislé na teplotě a slunci) - obvykle
PT> tak do týdne - tvaroh změkl, zežloutl a stal se z něj neuvěřitelně
PT> dobrý  vyzrálý  syreček,  který  dneska  nemáte  šanci sehnat. Ten
PT> stačilo  jen  lehce dosolit a byla to taková lahůdka, že vždy byla
> [...]

Vyborne,  diky  za  popis.  Abych  to  tedy shrnul, postup by mohl byt
nasledujici:

1. nechat zkysnout cerstve kravske mleko (napr. z automatu)
2. prevarit a prefiltrovat, cimz vznikne tvaroh
3. mirne osolit a okminovat a nechat napr. v hrnecku s poklickou v teple

Nevynechal nebo nepochopil jsem neco spatne?

--
 Dawid Ferenczy
 http://www.ferenczy.cz