Elektromobily

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Listopad 22 01:34:40 CET 2010

On 22. 11. 2010 0:49, www www wrote:
> [...]
> Hlavni problem je uchovani elektriny a obavam se, ze s koncepci chemickych akumulatoru neni sance na rozume pouzitelne reseni.
> Ono se staci zamyslet nad energii, kdyz prijedu k pumpe a vezmu plnou tak za rekneme 5minut natankuji efetkivne nejakych 150kWh. Zkuste to natankovat ze zasuvky, pri 230V a hodine nabijeni to dela nejakych  500A. Pres 16A jistic to nenabijete ani za cely den.

Tak toto iste tvrdili nasi dedovia, ze naco im je auto/traktor, ked kon
sa nazere a napije hocikde a s autom aby clovek porad zhanal petrolej a
kovaca, aby mu to opravil. Proste taketo nazory su brzdou pokroku. Hlada
sa preco nieco nejde, miesto toho, aby sa hladal sposob ako to
realizovat. Ano, pri elektromobiloch asi nebude mozne tankovat tak ako
teraz. Chce to zmenit sposob myslenia a vytvorit infrastrukturu tak, aby
sa auta dobijali  hocikde a hocikedy. Pridem do roboty - 8 hodin
nabijam. Idem do kina - dve hodiny nabijam. Idem do obchodu - hodinu
nabijam. Pridem z roboty, 12 hodin nabijam. A ak budem mat baterky s
dojazdom 600km, tak si vystacim na 99.9999999% jazdenia a nemam nikdy
problem.

Len na okraj,  najdite si kto je vlastnikom patentu na pouzitie NiMH
baterii v elektromobiloch.

> Uprime rekneme si, jeste ze tak, spocitejte si kolik se u nas rocne projezdi PHM  a prepocitejte si to na temeliny, zjstite, ze jen takova hloupost jako je nesmyslne denni sviceni odpovida tak 300MW bloku, na hromadne nasazeni elektromobilu nemame ani elektrarny ani rozvody, o palivu nemluve.

Jo, a kolko energie v podobe PHM nas stoja blbeckovia vo votunenych
oktafkach a golfoch f metle na hlinach, jazdiaci plyn-brzda by ste pre
nas neskusili vypocitat? Alebo vselijake SUV na polmetra sirokych
gumach? Alebo moderne administrativne budovy, ktore potrebuju MW energie
aby sa v nich udrzalo prostredie vhodne k zivotu? Ale nie, my budeme
pocitat ziarovcicky.

> Nevim kdo, ale nejaky velky blbec vymyslel, ze musime cestovat. Jeste muj deda do prace dosel pesky, k snidani mel mleko od kravy, ktera se pasla nekde na kopci v sousedstvi a na hrusky chodil na kopec za barakem.
> My dnes do prace dojizdime autem , k snidani mame v lepsim pripade mleko , tedy spise bilou vodu od kravy nekde z pobalti, hrusky, pokud je v gramu nekde nahodou maji pochazi z ciny, atd.
> Tohle vsechno nikterak neprispiva k vyssi kvalite zivota, mozna spise naopak, ale hlavne  je to mozne jen protoze palime energii, ktera se hromadila miliony let.

Ano, je to tak. A kto za to moze? Ked vsetci skacu tak ako reklama
piska, inac to byt nemoze.