Elektromobily

Milan B. milan na bastl.sk
Neděle Listopad 21 23:18:56 CET 2010

Dovolim si trochu nesuhlasit, ono nejde o modne kopanie do ekologickych
veci. Ide o mimoriadne nakladne divadlo, kde na jednej strane sa vsetci
tvaria ekologicky a snazia sa akoze vyvijat elektromobily, ale na druhej
strane sa snazia vsemozne dokazat, ze elektromobily stoja za prd a vobec
sa neoplatia. Preto sa napriklad ako elektromobily prezentuju
premotorovane sportove auta, ktore maju mizerny dojazd, preto sa
predstavuju predrazene hybridne auta, kde v jednom aute musite zaplatit
jak benzinovy tak elektricky pohon .... a taketo clanky su sucastiu
tejto protikampane - o elektromobily nebude zaujem a tak s kludnym
svedomim bude mozne cely program zrusit.

Ked bezal projekt EV1, tak bol doprevadzany pozitivnou kampanou. A na to
auto - napriek sialenym podmienkam - boli poradovniky a vacsina ludi
nemala sancu.

Je zaujimave porovnat parametre napriklad EV1 (2. generacia z roku 1999)
a akysi  Golf  blue-emotion planovany na rok 2013 (ten som si nasiel na
tych strankach). Podobna hmotnost, podobne vykonny motor, podobna
kapacita akumulatorov, podobna maximalna rychlost - a EV1 ma vacsi
dojazd. A aj keby ho mala uplne rovnaky - nech mi nikto nehovori, ze
technologia baterii, konstrukcia elektromotorov a ich riadiaca
elektronika sa za tych 10 rokov nepohla dopredu.