RE: OT: Jak skladovat máslo (to opravdové, vzpomínáte?)

www www asrock70 na seznam.cz
Sobota Listopad 20 23:58:06 CET 2010

Nevim , kolik mate v lednicce, ale melo by to byt 5C
Pokud jde o maslo tak podle nasich norme existuji dve masla a to cerstve a stolni maslo, pricemz jedno ma max teplotu skaldovani 6 a druhe 8C.
Pokud maslo otevrete a budete skadovat pri teplotach kdy je dobre mazatelne, tak si sice usnadnite praci, ale puvodni relativne zdravy mlecny tuk se bude rozpadat na mastne kyseliny a druhak v nem bude probihat oxidace tuku.
Senzoricky rozpat tuku na mastne kyseliny nepoznate, ale to pok rovnou muzete dlabat margarin a prikusovat svicku

Pavel

>Zdravím konferu,

Existuje nějaká věc na skladování másla, která by dokázala udržet máslo
přiměřeně studené, ale přitom relativně mazatelné? Lednička je moc
studená a pokojová teplota je i v zimě zase moc vysoká. Dost jsem
hledal, ale zatím nenašel. Představoval jsem si nějaký boxík s peltierem
a termostatem, či tak nějak a asi to fakt neexistuje.

Neřešil jste to někdo?

Znáte případně nějaký babičkovský fígl?

Pavel Krafčík