Zablokovaná ATMEGA8

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Listopad 20 16:19:35 CET 2010

Ahoj všichni,

Jsem trouba, zřejmě se mi povedlo zablokovat si ATMEGA8. Stavím
konstrukci podle http://www.ok2tpq.net/node/10 . Neměl jsem programátor
a tak jsem postavil jednoduché udělátko na sériový port a programoval
jsem programem PonyProg2000. Problém je zřejmě v tom, že v Ponyprog2000
je třeba fuses které chci nastavit nezaškrtnout. Tedy tam kde je podle
DS třeba nastavit 1 se v ponyprog nechá prázdné políčko. Takováto logika
mě opravdu nenapadla a tak jsem to udělal přesně obráceně. Fuses, které
jsem chtěl nastavit jsem zaškrtnul.

Nejprve potřebuji potvrdit, zda je toto opravdu pravda a naprogramoval
jsem to obráceně. Nemám odvahu zkoušet to na druhém kousku, který ještě
naprogramovaný není.

A pokud ano, potřeboval bych vědět jestli je nějaká cesta ven :-). Tedy
kromě výměny chudinky ATMEGy která za nic nemůže a přesto jsem ji možná
uvrhl do silikonového nebíčka.

Nastavení, které jsem tam poslal:
----------------------------------
Všechny LOCK bity - nezaškrtnuté

WDTON - zaškrtnutý
CKOPT - nezaškrtnutý
EESAVE - nezaškrtnutý
BOOTSZ1,0 - zaškrtnutý
BOOTRST - zaškrtnutý
BODLEVEL - zaškrtnutý
BODEN - zaškrtnutý
SUT1,0 - nezaškrtnutý
CKSEL0..3 - zaškrtnutý

Situaci dále komplikuje to, že jsem programoval přes USB - COM redukci.
Programování trvalo neuvěřitelně dlouho (hodinu), ale osciloskopem jsem
viděl že jdou impulsy dovnitř i ven a teploměr udávající postup
programování postupně proběhl až do 100%, pak proběhla verifikace a pak
to zahlásilo, že se zápis nezdařil. Předpokládám tedy že verifikace
nesouhlasila se zdrojovým souborem. Mohlo se tedy stát, že se zapsalo
něco jiného, než jsem tam posílal. Teď jsem vyhrabal starého notebooka
se sériovým portem ale ani s ním to nefunguje. Jen odezvy jsou mnohem
rychlejší - hlásí to chybějící či neznámý obvod. Což je logické když
ATMEGA neodpovídá.

Teď je tedy už obvod mrtvý. Při pokusu o programování jdou na MOSI data
jen dovnitř ale obvod na MISO neodpovídá. Zřejmě jsem chybně nastavil
oscilátor na externí zdroj (CKSEL3..0 = 0000). Nebyl by problém přivést
tam signál z generátoru ale nechci způsobit další škodu tak se radši
ptám zkušenějších. Dá se s tím něco udělat ?

Díky za případné rady.

     Martin.