RE:Napajeci zdroj se srazecim C?

www www asrock70 na seznam.cz
Středa Listopad 17 15:39:41 CET 2010

500mW 1206 je naprosto bezny sortiment, Farnell ma v nabidce 326 polozek (odporu) ve velikosti 1206  0.5W.
Nehlede na to, jak jsme psal stacil by i 125mW.
Pokud jde o napetovou odolnost dovolil jsem si napsat svuj nazor, ale pripoustim, nejsem si zcela jist.
Jak pise AZE, pri zapnuti bude situlace skutecne, sitove napeti na jedne strane a 0 na druhe stane.
Izolacni vzdalenost PADu na DPS u 1206 2mm je podle CSN 60950 zakladni, funkci minimalni vzdalenost pro napeti cca 650V. U 1206 odporu je izolacni odolnost po dobu 1ms vice nez 650V.
Napeti na odporu Ur=U*e^-t/RC.
v case t=100us tedy pri R=220 C=150nF a U=350V bude napeti na odporu mene nez 17V.
Jiz po 20us bude napeti na odporu pod 200V coz je u 1206 trvale izolacni napeti, v tom case je izolacni odolnost 1206 vice nez 700V.
Pravda je zde o tazka prepeti v siti nevim zda by se melo pocitat s 1000,1500 nebo 3500V.
Nicmene na to je v obvodu transil 275V na vstupu , pravdepodobnost, ze zrovna pri zapnuti obvodu bude v siti 1000V spicka je podle meho radove nizsi nez je pravdepodobnost prvniho poradi ve sportce.
Nicmen i kdyby tam tech 1000V bylo, bude odpor pretizen max prvnich 10us a i kdyby nakrasne napeti prolitlo na C mel by to tento vydrzet.
Otazkou je odolnost C tridy X2, ten ma testovaci napeti 2100V po dobu 2s
Nebo se pletu?

Jirka

>Ospravedlnujem sa Vam, idem hladat smd 0,5W 1206... Ked budete rychlejsi ako ja, a budete ochotny, dajte mi prosim vediet kde ste ho nasiel. Budem Vam velmi zaviazany.
p.s.: sypem si popol na hlavu, ze som raz zase nieco napisal... len mi nie je jasne, preco sa pytal, ked aj tak napisal, ze si urobi po svojom