Mereni energie / proudovy transformator?

Úterý Listopad 16 23:11:23 CET 2010

Jak jsme jiz rikal, prvni napad byl samostatny meric pro jednu fazi s
odporovym bocnikem, tak mam problematiku presnosti odporu docela
nactenou.
To co se v clanku pise je na jednu stranu pravda na druhou stranu.
- pocatecni tolerance, proces pajeni tyto chyby zcela eliminuje kalibrace
- teplotní koeficient, pro presne a merici aplikace je treba pouzit
kvalitnejsi odpory, v pripade bocniku manganinove draty ty maji TC
+-10ppm/C
- zatížení vysokou/nizkou teplotou jednak navrh a provozni predpisy by
je mely eliminovat a hlavne viz predesly bod
- krátkodobé přetížení, je mu treba zamezit konstrukci
- obdobne otresy, vybrace, mechanicke namahani, to resi konstrukce a
pravidelna rekalibrace.
Secteno a podtrzeno, v realu i odpor muze byt presny :-)

Bohuzel si jiz nejsem jist zda i trafo muze byt presne v pozadovanem
rozsahu, spise si myslim, ze nemuze, ale stve me, ze se vyrobci ani
neotezuji uvest presnost od 0 proudu primarem.

Idealni by bylo pouzit bocnik, ale to prakticky vylucuje pouzit tri
merice ctene jednim MCU.
Mimochodem pro mereni mam tyto obvody.
http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/ADE7753.pdf

Martin

>http://pandatron.cz/?1680&power_tipy_xviii_-_jednoduche_zlepseni_stability_regulatoru
Pozornosti doporucuji predevsim tu barevnou tabulku uprostred stranky.
I kdyz o konkretnich cislek jde jiste diskutovat, je zajimave, kam se
taky muzete dostat s beznym 1% rezistorem pri aplikaci metody
nejhorsiho pripadu.
K vasemu puvodnimu dotazu. Proudovy Tr ma nejakou udavanou chybu, v
lepsim pripade 1% v nejakem rozsahu proudu, treba 1:100. Co se deje
mimo, vi buch.

S pozdravem Pavel
 mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz