Mereni energie / proudovy transformator?

Úterý Listopad 16 17:09:20 CET 2010

Dostalo se mi do rukou par IC pro mereni energie (cinna, zdanliva i
jalova) a zvazuji postavit nejaky merak ktery by online meril a
zaznamenaval spotrebu v jednotlivych misnostech.
Asi to je celkem na nic, ale na hrani dobre.
Predstava je krabicka do rozvadece. Nejdrive jsem myslem jedna
krabicka s MCU a mericim IC pro mereni na jednom vedeni, stejne jak to
delaji profi meraky, ale znamena to 3x MCU, 3x nejaky izolator, 3x
zdroj a 3x krabicka coz docela leze do penez. Tak zvazuji do jedne
krabicky umistit tri meraky, vystacim pak s jednim MCU, jedou
krabickou a jednim izolatorem a zdrojem.
Nicmene pri pouziti teto koncepce nebodu moci pouzit pro mereni proudu
bocnik v L, ten lze pouzit pouze pokud je zem meraku totozna s +
koncem bocniku .
Zbyva tedy proudove trafo, u TME jsem nasel
http://zefiryn.tme.pl/dok/a24/ac1050.pdf, to by slo pouzit , pri trech
zavitech primarem by byl prevod 1:16.6A

Nejsem si jist, zda toto trafo jde pouzit s zatezovacim odporem,
rekneme 10Ohm? Tedy 16,6A*3 =50A/1000 =50mA *10Ohm = 0,5V.
Dalsi v cem si nejsem jist je jaky minimalni proud tim lze zaznamenat,
preci jen, doma je castejsi, v zasuvce nabijecka na mobil nez
svarecka, zajima me zda pri 1mA primarem, tedy 3mA na primaru trafa
bude na vystupu sekundaru 30uV?

Dekuji

Martin