mech: dulcik / navrtavaci vrtak ??

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Neděle Listopad 14 21:50:19 CET 2010

Dobry vecer,
myslim, ze pro uvedene prumery neni predvrtani nutne. Doporucuji spis
probrousit pricne ostri viz odkaz od DavidaS.
http://www.tumlikovo.cz/geometrie-britu-vrtaku/
Ono se to takhle tezko vysvetluje, ale brousi se to rohem brusky symetricky
z kazde strany tak, aby to ostri bylo jen cca 0,2mm a vrtak temer do spicky.
Ta pak stredi vrtak v dulciku. Mensi dily nikam neupinejte, jen podrzte v
ruce na podlozce z tvrdeho dreva, zpocatku lehce, aby se kus mohl sam
vycentrovat vrtakem, pri dovrtavani pak vetsi silou. A pridat kapku
petroleje. Samozrejme predokladame, ze je vrtak nabrouseny presne symetricky
a neni ohnuty.
Chce to trosku cviku, mozna si to parkrat zkusit na kousku odpadu, ale neni
to zadna veda a diry musi byt v toleranci +-0,1mm.
Vladimir