mech: dulcik / navrtavaci vrtak ??

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Neděle Listopad 14 20:08:49 CET 2010

obrobky jsou ruzne L z hliniku(sliitny), vetsinou 3mm, + panely 3-5mm ..
ted jsem prave ve fazi samovystredovani, ale sverak je tezkej, a asi ne pokazdy
se to dostatecne samovystredi.
nektere otvory jsou proste v prostoru, tak je potreba se trefit okem, tady
by mi asi tuhe upnuti nepomohlo ..
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of DavidS
Sent: Sunday, November 14, 2010 8:02 PM
To: HW-news
Subject: Re: mech: dulcik / navrtavaci vrtak ??

Bez znalosti obrobků těžko radit. Jinak, pokud máte tuhé upnutí a chcete předvrtávat musíte neustále prohazovat vrtáky, protože při opakovaném najetí se těžko vrátíte na původní pozici a vrták se bude ohýbat. Já to dělám bez předvrtání, ustavím na pozici a lehce "ťuknu" špičkou vrtáku o obrobek, zkontroluji polohu, případně upravím a pak vyvrtám. Pokud používám předvrtání, používám volné upnutí, obrobek se obvykle dostředí dle nástroje.
DS