mech: dulcik / navrtavaci vrtak ??

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Neděle Listopad 14 19:30:41 CET 2010

o 1mm to je uz opravdu max. proste ocima poznam ze je to kousek mimo.
nejak si nedovedu predstavit, ze tim krizovym stolem(http://www.noto.cz/dilna-naradi/obrabeci-a-specialni-stroje/prislusenstvi/krizovy-stul-g-5757-proma.html) vyresim celej problem. tim vrtakem, tedy napr. 4-6 se
potrebuji trefit do nejakeho bodu a pokazde dil upinam rucne. ten stul jsem myslel jen pro doladeni mista
otvoru. pres normalni vrtak proste neuvidim presne ten bod, kam potrebuji vrtat ...
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of DavidS
Sent: Sunday, November 14, 2010 7:08 PM
To: HW-news
Subject: Re: mech: dulcik / navrtavaci vrtak ??

No pokud si pořídíte ten křížový stůl, tak na co předvrtání? Na druhou stranu nějak nechápu že ujedete s polohou díry až o +- 1mm. Pokud klepnete důlek dle orýsování dobře, vrták by se měl už na něm zastředit.
Co se týká velikosti předvrtání, mě se osvědčilo pravidlo, že průměr vrtáku předvrtání by měl větší než je délka příčného ostří následujícího vrtáku. http://www.tumlikovo.cz/geometrie-britu-vrtaku/
DS