Manganivovy bocnik 10mOhm?

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Neděle Listopad 14 14:40:49 CET 2010

Ja bych volil druhou variantu. Manganin lze pohodlne pajet. Co jsem
kdy videl treba bezne multimetry, byly tak resene vzdy. Napetove a
proudove "okruhy" byly rozdelene na dvouvrstve desce v tom padu. Proud
z jedne strany a napeti z druhe strany desky. Pro proud 16 A
zauvazujte a vyzkousejte jak se vam bude 1 mm drat hrat. On se nekdy
manganin povede a teplotni zavislost je velmi mala, ale pri 20 A/mm^2
to budete mit "do ruda".

Lukas Burda