konec NiCd baterek?

Neděle Listopad 7 02:52:45 CET 2010

Když jsem si kupoval nějaké baterky, byl jsem upozorněn, že už NiCd
nekoupím, pouze NiMH. Prý už to platí aspoň půl roku. Trochu to nechápu
http://www.elektrowin.cz/cs/vyrobci-a-dovozci/zpetny-odber-baterii-a-akumulatoru/zakaz-hg-a-cd.html
nevztahuje se to na průmyslové akumulátory, kde se občas mění
elektrolyt, ve starém je rozptýlené kadmium a né každý to dá poctivě
ekologicky zlikvidovat.
Platí to na hermetické akumulátory, kde při provozu kontaminace nehrozí
a výrobci jsou na recyklaci starých baterek vybavení.   Nějak jsem tomu
nemoh uvěřit - asi se budu muset podívat do modelářské prodejny, kde
jsem před rokem kupoval články do aku šroubováku. Co se teď bude dávat
do aku šroubováků, které jsou na NiCd stavěné? NiMH nejsou na velké
proudy vhodné a na Lion to mimo pár bastlířů asi nikdo předělávat
nebude. Pokud jsou NiCd zakázané jen v EU, neuzavírá se EU před světem?
Nebo se takhle blbne všude?

Anděl