eInkoust

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Listopad 5 13:35:25 CET 2010

Původní zpráva ze dne 5.11.2010 od Marek Sembol:

> Jako cteckar ale zas musim uznat, ze dotek papiru a vune knihy maji
> taky neco do sebe... To je vec, ktera mi u ctecky trochu chybi. Ale
> jinak sama pozitiva:)

Já o čtečce knih přemýšlím průběžně už hodně dlouho, ale v mém případě
stále převládají výhody klasických papírových knih a počítače.
Jednoduše z těchto dvou důvodů:

1. Nečtu běžnou literaturu, ale hlavně technickou, kde jsou obrázky,
schemata, zdrojové kódy. Na tyto věci, kde není jen text, není malá
čtečka úplně idální. Totéž platí pro datasheety a podobné případy jako
PDF. Chtělo by to velkou čtečku, která je zase zbytečně drahá a také
tedy logicky hůře přenosná. Na tyto dokumenty je tedy pro mě lepší
klasický počítač, případně tiskárna a papír.

2. Když si koupím v Amazonu papírovou knížku za 50 dolarů a přečtu si
ji, v pohodě ji pak třeba za pětistovku zase prodám. Když si ji koupím
pro Kindle, tak sice ušetřím několik za poštovné, samotná kniha je ale
většinou stejně drahá jako ta papírová. Ovšem elektronickou knihu už
nikomu neprodám, mám smůlu. Kdyby cena elektronické knihy byla
nastavena třeba na 30% ceny běžné papírové knihy, mělo by to už smysl.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601